דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכל צילום יש זוויות צילום 

מאת    [ 23/03/2011 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 2770 פעמים ]

לכל צילום יש זוויות צילום

 

בחירת זוויות צילום היא הדרך של הצלם להכניס את הפרספקטיבה האישית שלו אל תוך התמונה. זוויות צילום הן לא רק כלים בעזרתם יכול הצלם להעביר את המסר אל הצופה, אלא גם דרך ביטוי. מבחינה מסורתית, זוויות צילום הן הזוויות מהן מתבוננת המצלמה על האובייקט. מבחינה מעשית, זוויות צילום הן האופן בו הצלם תופס את העולם מסביבו. ניתן לראות שימושים בסוגים שונים של זוויות צילום בצילום הרגיל, בלימודי צילום, בקולנוע ואפילו בעיבודי מחשב. המטרה של החלפת זוויות צילום היא "להטעות" את הצופה ולעורר תחושות ספציפיות. שימוש באופן הסטנדרטי של זוויות צילום, למשל, ישים את הדגש על התוכן ולא על אמצעי המבע, בעוד העדפת זוויות צילום מיוחדות תחליף את נקודת המבט ותדגיש את הפן האמנותי של התמונה.

 

זוויות צילום לנשמה

לדעת רבים, זוויות צילום משפיעות על הצופה לא רק ברמת ההנאה אלא גם מהאספקט הפסיכולוגי. זוויות צילום הן האופן היחיד בו האובייקט הצופה בתמונה יכול לתפוס את הסובייקט העומד מולו, וכאן טמון כוחן. בדומה לסוגים אחרים של אמנויות, גם בעת צילום או הסרטה נחשף האובייקט רק לאותן זוויות צילום, שבחרו הבמאי או הצלם להציג לפניו. זוויות צילום אלו נלמדות בבתי ספר לאורך שנים רבות, ודרושה טכניקה מיוחדת מאוד של ניצול זוויות צילום על מנת להשתמש בהן כראוי.

 

זוויות צילום גם בקולנוע

האפשרויות העומדות לפתחו של הצלם בעת הכרת זוויות צילום שונות הן כמעט בלתי סופיות, ולכן מדובר בכלי עזר שכדאי מאוד לרכוש את מיומנותו. לעומת תחום הקולנוע, בו ניתן למצוא לא יותר מחמש זוויות צילום פופולאריות, בצילום ישנה ורסטיליות גדולה הרבה יותר. בין אם זה בגלל ההתפתחות של תחום הצילום והשימוש בעזרים טכניים רבים, ובין אם זה בגלל שאיפותיו השונות של הצלם מול הקולנוען, ניתן לראות כיצד זוויות צילום משפיעות על התמונה הסופית – באופן מילולי ומשמעותי.

 

זוויות צילום על קצה המזלג

מי שאינו בקיא בתחום של זוויות צילום, יכול להבין על מה מדובר גם בעזרת ההגדרה המילולית: היחס בין גובה האובייקט המצולם לבין גובה המצלמה. אך בנוסף, כדאי גם לדעת על זוויות צילום אפשריות, ולהשתמש בהן כדי להשפיע על הצורה והתוכן. זוויות צילום נמוכות, למשל, מאדירות את דמות הסובייקט, בעוד זוויות צילום גבוהות משיגות את המטרה ההפוכה. אם תעדיפו זוויות צילום מגובה העיניים, תגבירו את האינטימיות, בעוד כאשר תבחרו זוויות צילום גבוהות במיוחד, תעוותו את הפרופורציות ותבטאו מסר שונה.

 



רק במקום אחד תקבלו את כל הזוויות


בכל מקרה, כדי לדעת הכל על זוויות צילום, כדאי לפנות לבית ספר מקצועי לצילום. אנשי מקצוע מיומנים, מרצים מנוסים וניסיון עתיר ידע הם רק חלק מהיתרונות של בית ספר "מוסררה" בנושאי זוויות צילום ובכלל בלימודי אמנות





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב